Belastingadvies, belastingaangifte en administratie Eenmanszaak (ZZP), VOF en BV

Wij kunnen de jaarrekening voor uw onderneming verzorgen, of het nu gaat om een Eenmanszaak (ZZP), VOF of een B.V .

Een jaarrekening is opgebouwd uit een balans, een winst- en verliesrekening en een toelichting. De balans vertelt u wat uw bezittingen en schulden zijn. De winst- en verliesrekening zet uw gerealiseerde omzet en de gemaakte kosten naast elkaar. Anders gezegd: heeft u winst gemaakt of verlies geleden? De toelichting vertelt u hoe de cijfers tot stand zijn gekomen.

Bent u altijd verplicht een jaarrekening op te stellen? Nee. Niet elke onderneming is verplicht een jaarrekening op te stellen. Dat is afhankelijk van de rechtsvorm. Voor een B.V. is het bijvoorbeeld wel verplicht om een jaarrekening op te stellen en te publiceren bij de Kamer van Koophandel. Maar ook wanneer u dit niet verplicht bent, heeft u een aantal goede redenen om toch ieder jaar een jaarrekening samen te laten stellen en te bespreken.

Uw jaarrekening levert u namelijk essentiële informatie op, waardoor u gedegen besluiten kunt nemen ten aanzien van de toekomst van uw bedrijf. Bovendien geeft de jaarrekening niet alleen u als ondernemer, maar ook externe partijen, zoals banken, inzicht in de resultaten van de onderneming.

Wij kunnen u begeleiden met het opzetten en inrichten van de administratie zodat u gemakkelijk en overzichtelijk aan de slag kunt met uw onderneming. Elk jaar wordt een jaarrekening gemaakt, die met u besproken wordt, zodat u een goed inzicht krijgt in de cijfers. Daarnaast verzorgen wij de kwartaal BTW aangiftes.

Is uw administratie niet op orde en moet u snel aangifte doen? Wij helpen u graag de administratie voor u op orde te brengen en eventuele achterstanden weg te werken. Heeft u een (naheffings)aanslag van de belastingdienst ontvangen en bent u het niet eens met de aanslag? Wij kunnen voor u de bezwaar- en eventuele beroepsprocedure verzorgen.
Belasting is altijd een grote kostenpost en u wilt natuurlijk zo voordelig mogelijk uit komen. Het is onze taak uw fiscale positie te optimaliseren natuurlijk wel binnen de fiscale regelgeving. 

Wij kijken er steeds zorgvuldig naar wat u fiscaal voordeel op kan leveren. We houden u via onze website op de hoogte van de fiscale actualiteiten die van belang zijn voor u en uw onderneming.

Startende ondernemers

U heeft uw onderneming opgericht en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel: de zaken kunnen beginnen. U wilt goed van start gaan? Dan adviseren wij u direct bij de start van uw onderneming uw administratie op een efficiënte manier in te richten. Stelt u het inrichten van uw administratie niet uit tot een later tijdstip! Want heeft u eenmaal een schoenendoos vol bonnetjes, inkoopfacturen en declaraties, dan bent u onnodig veel tijd kwijt aan het ordenen en invoeren van uw 'administratie'. En is het lastig om vervolgens uw fiscale en administratieve positie te optimaliseren

Uw administratie moet niet alleen vanuit uw positie aan bepaalde voorwaarden maar ook de Belastingdienst legt u ook een aantal administratieve regels op.

U kunt er overigens ook op rekenen dat de Belastingdienst u na een aantal maanden een bezoek komt brengen om te controleren of u uw administratie op de juiste manier hebt ingericht. Het is dan prettig als dit inderdaad het geval is!

Loonadministratie & BTW diensten

Indien u personeel in dienst heeft moet u een loon- of salarisadministratie voeren. Ondanks het streven van de overheid naar administratieve lastenverlichting bij bedrijven vinden wij dat het voeren van een loon- of salarisadministratie door de ondernemer zelf eigenlijk geen optie is.

Wij verzorgen graag de salarisadministratie voor uw onderneming. Wij hebben ervaren salarisadministrateurs die u de gedetailleerde en ingewikkelde administratie omtrent uw medewerkers uit handen kunnen nemen.

U levert de salarisinformatie bij ons in en vervolgens wordt alles administratief verwerkt en wordt de loonheffing uitgerekend. U ontvangt periodiek de loonstrookjes en welk bedrag u aan loonbelasting moet afdragen. Op deze manier weet u gemakkelijk en snel waar u elke maand aan toe bent.

Ook kunnen wij na het verwerken van uw financiële administratie uw (kwartaal) aangifte omzetbelasting indienen.

Wij houden daarbij natuurlijk rekening met de geldende regelgeving. Een aantal voorbeelden van bijzonderheden binnen de omzetbelasting is:

  • Privégebruik auto
  • Kleine ondernemersregeling
  • Verleggings regeling
  • Intracommunautaire leveringen
  • Intracommunautaire verwervingen

Wij verspillen geen tijd aan het toezenden van concepten via de reguliere post. Na het invullen van uw aangifte wordt deze aan u ter beoordeling en goedkeuring aangeboden via de mail. Na uw akkoord dienen wij deze dan in bij de fiscus. Snel en eenvoudig.

De specialisten

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

Erwin Grundeken

Administrateur

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

070-5114333

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

Armand Muijres

Fiscaal Adviseur

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

070-5114333

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

Jozsef Sierra Valencia

Administrateur

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

070-5114333

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

David van den Berg

Fiscaal Adviseur / Loonadministratie

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

070-5114333


Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

Direct contact

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

070 - 511 43 33

Contact Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor

skype-gd

Kantoor locatie

Hofcampweg 280
2241 KM Wassenaar